detik demi detik

Ahad, 24 Ogos 2008

tok opah pergi umrah 26.08.2008

alhamdulillah atok dengan opah nak pergi umrah selasa ni...kali pertama nak menunaikan umrah dan sambut bulan ramadhan kt tanah suci mekah..umor tok dekatla 78 tahun ni..opah pulak 58 tahun... hari jumaat lepas aku balik kampung tok buat kenduri sikit untuk pergi umrah dan sambut puasa sekali...dah kami ni jatinye keturunan anak perak hidangannya pun mengikut selera kami..kampung pun keliling semua suku sakat adik beradik tok...aku sebagai cucu ngelat gakla buat keje tapi tolong takat hidang2 je...bab memasak semua opah2 sedara aku buat...mak sedara aku ramai cik wati,cik ros,maknah,baya,acu, and my step mum.......cucu2 yang beso yang tak turun akak aku yang sulung je....pakcu dengan makyang takde tapi makyang wakilkan anak dia kak ya dengan husband...lembik je sepupu aku tu sejak pregnent...kitaorang adik beradik naik satu kete fuh padat...petang tu gak balik klang...
ni dia menu kenduri tok

1. gulai tempoyak
2. ikan goreng
3. sambal bachang
4. daging masak kicap
5. pecal

mak sedara aku cik wati buat pucuk betik rebus dengan kuah dia gaul sekali macam pecal tapi bukan..first time makan tak pahit sangatla sementara tunggu orang balik solat jumaat 2.....

Tiada ulasan:

salji turun